مزایای استفاده از حفاظ پنجره آکاردئونی فلزی ( آهنی


مزایای استفاده از حفاظ پنجره آکاردئونی فلزی ( آهنی )

این نوع حفاظ ها در واقع از جمله نوع ها کاملا مناسب برای حفظ امنیت به شمار می آیند. استفاده از این نوع حفاظ ها مزایای بسیاری دارد که از جمله آنها میتوان به اشغال فضای کم و برقراری امنیت اشاره کرد. حفاظ پنجره آکاردئونی فلزی ( آهنی ) هم مانند حفاظ آکاردئونی درب دارای نوع ها مختلفی است که با دست و به صورت ریلی باز و بسته می شوند. شما میتوانید هنگامی که میخواهید از این درب ها استفاده کنید، آن ها را به صورت ریلی باز و بسته کنید. البته باید بدانید که حفاظ پنجره آکاردئونی فلزی ( آهنی ) نسبت به حفاظ آکاردئونی درب وزن کمتری دارد و بسیار سبک است و به همین دلیل هم حین باز و بسته شدن شما اذیت نخواهید شد.

استفاده از حفاظ پنجره آکاردئونی فلزی ( آهنی ) در ساختمان

بدون شک زمانی که شما هم به دنبال ساخت و ساز یک ساختمان هستید، نکته ای که برای شما مهم است این است که امنیت ساختمان شما تا حد زیادی برآورده شود. معمولا نوع ها حفاظ پنجره آکاردئونی فلزی ( آهنی ) در خارج از ساختمان نصب می شود.

هرآنچه باید از حفاظ پنجره ساختمان و شرکت ها آهنی بدانید!

همانطور که میدانید، درب و پنجره ساختمان برای ورود نور خورشید و همچنین هوای تازه به داخل خانه ساخته می شوند. شما هم به طور قطع دوست ندارید که در یک خانه تاریک و بدون هیچ پنجره ای زندگی کنید. مشکل اینجاست که این نوع پنجره ها اما به سارقین اجازه می دهند که راهی به داخل ساختمان شما پیدا کنند. اگر شما هم میخواهید با خیالی آسوده در خانه خود زندگی کنید، استفاده از حفاظ پنجره آهنی برای شما ضروری است. به خصوص در پنجره هایی که در طبقه اول وجود دارند شما باید از قفل و حفاظ های بسیاری استفاده کنید. در این بینف حفاظ پنجره ساختمان و شرکت ها یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن دقت کنید.

حفاظ پنجره ساختمان و شرکت ها و نکاتی که باید بدانید!

شاید به طور حتم نصب حفاظ پنجره و همچنین نرده برای بالکن از جمله مهمترین بخش های حفظ امنیت است. شما باید برای استفاده از این حفاظ ها بهترین نوع آن ها را خریداری کنید. البته نکته ای که باید در زمینه انتخاب حفاظ پنجره بدانید این است که این نوع حفاظ ها برای نمای خارجی اهمیت بسیار زیادی دارند و بسیار مهم هستند. در واقع کیفیت و زیبایی دو نکته بسیار مهم در انتخاب این نوع حفاظ هاست. حفاظ پنجره ساختمان و شرکت ها هم نکته ای است که باید پیش از خرید حفاظ آن را بدانید.

عوامل مؤثر بر برگزیدن گونه حفاظ روی دیوار حیاط و ساختمان

انتخاب حفاظ روی دیوار حیاط و ساختمان در واقع شامل نکات بسیاری می شود. زمانی که شما میخواهید یک حفاظ را انتخاب کنید باید بدانید که در واقع باید پول بسیاری خرج کنید تا بتوانید امنیت را لغایت مرز زیادی برآورده کنید. هرچقدر هم که شما هزینه های بیشتری را برای حفاظ در نظر بگیرید انتخاب شما نیز متنوع تر خواهد شد. البته باید بدانید که هزینه های اضافی هم خوب نخواهد بود. در این تقسیم شما را با عوامل کارساز در گزینش نوع حفاظ روی دیوار حیاط و ساختمان آشنا کنیم.

کاربری حفاظ هم بسیار مهم است. شما باید امنیت حفاظ روی دیوار حیاط و ساختمان را حفظ کنید. باید در این مقوله انتخاب های خود را به دقت بررسی کنید. بلندی و در ضمن پیچیدگی هایی که در این بخش وجود دارد به شما اجازه خواهد که کار خرید و فروش حفاظ روی دیوار حیاط و ساختمان را به آسانی اتمام دهید. اگر شما حتی در یک محل امن هم در میان شهر زندگی کنید دست شما باز است که حفاظ های ساده ای مشابه حفاظ های سرنیزه ای استفاده کنید.

اگر شما در بیرون از شهر حیات می کنید، حفاظ روی دیوار حیاط و ساختمان می تواند دربرگیرنده شاخ گوزن و یا نیزاری می شود. شما حتی می توانید از حفاظ های سنگین نیز استفاده کنید.

حفاظ روی دیوار حیاط و ساختمان بسته به چه عواملی است؟

در واقع زمانی که شما میخواهید حفاظ روی دیوار حیاط و ساختمان را خریداری کنید مشابه دسته های سایر باید به سلیقه مالک این است که باید به آن دقت کنید و در واقع حفاظ های دیواری برای زیباتر کردن ساختمان باره استفاده قرار می گیرند بعد باید به ویژگی های گوناگون آن دقت کنید.

برای مشاوره با کارشناسان حفاظ سازه در تماس باشید

 

منبع : خبرگزاری آفتاب

 

 

https://www.evernote.com/shard/s649/sh/005840af-7ba1-4e8f-789f-d16f443f655f/84bdc674e40c47ceefcc5b4cdc47cf78

https://www.merchantcircle.com/blogs/seo-ace-india1-new-york-ny/2021/8/-/2071028

https://infosite.siterubix.com/%d8%ad%d9%81%d8%a7%d8%b8-%d9%be%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%87-%d8%a2%d9%87%d9%86%db%8c-%d9%85%d8%af%d8%b1%d9%86-%d9%81%d8%b1%d9%81%d9%88%d8%b1%da%98%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

http://mehfeel.net/mehfeel/blogs/post/256790

http://recampus.ning.com/profiles/blogs/6556033:BlogPost:9535765

https://www.dailystrength.org/journals/hfz-pnjrh-ahny-mdrn-frfwrjh-chyst

https://diigo.com/0lknba

https://sites.google.com/view/hged/home

https://www.bloglovin.com/@muhammadzaid28/9320723

 

 

 

 

کاربرد HLC ،BLC و WDR در دوربین مداربسته


کاربرد HLC ،BLC و WDR در دوربین مداربسته

 

ویژگی های مختلفی در دوربین مدار بسته   وجود دارد که مصرف کنندگان اغلب با عملکرد آن ها آشنایی ندارند. به همین جهت ممکن است در انتخاب محصول مورد نظر خود دچار اشتباه شوند. به همین جهت در این مقاله قصد داریم تا شما را با چند اصطلاح و ویژگی رایج در دوربین های مداربسته آشنا کنیم.
ویژگی هایی مانند Compensation Backlight Compensation (BLC)، Compensation Highlight (HLC)، Wide Range Dynamic Range (WDR) و ... برای کیفیت و وضوح تصاویر ویدئویی در دوربین مداربسته در شرایط مختلف نوردهی در طول روز بسیار مهم هستند. این ویژگی ها اغلب از قابلیت های رایج در سیستم های مداربسته محسوب می گردند. اما دارای تفاوت های عمده ای در عملکردشان هستند که آگاهی از این تفاوت ها شما را در انتخاب دوربین مورد نظر خود کمک می کند.


این اجزا هر کدام به صورت جداگانه بر روی سنسور دوربین مداربسته قرار دارند و دارای عملکرد مستقلی هستند و هنگامی که برای کاربرد های امنیتی مورد استفاده قرار می گیرند، اهمیت زیادی می یابند زیرا کاربر را قادر می سازند که در مکان مورد نظر تصاویر را تا حد امکان واضح و با کیفیت ببیند.
به کمک این مقاله می توانید دریابید که کدام قابلیت ها برای کاربری شما مناسب است، به یاد داشته باشید که خرید دوربین مداربسته با کیفیت مانع از به وجود آمدن مشکلات بعدی و منجر به صرفه جویی در هزینه ها و زمان شما می گردد.

(Compensation Highlight(HLC چیست؟

HLC قابلیتی است که در هنگام تابش نور شدید و مستقیم ناشی از پروژکتور ها و یا نور چراغ خودرو ها به لنز دوربین کاربرد دارد. این قابلیت این تابش ها را در تصاویر تشخیص داده و از شدت آنها می کاهد تا در نهایت تصاویری با کیفیت و یکدست ایجاد شود. HLC در جلوگیری از بین رفتن دید دوربین های امنیتی در هنگام شب ناشی از چراغ های خودرو ها بسیار موثر است. قابلیت خواندن پلاک خودروها یکی از ویژگی هایی است که در کاربری های خاص بالاخص پارکینگ ها و نقاط ورودی کاربرد و اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل بدون وجود HLC ارائه تصاویر با کیفیت در شب و با وجود روشن بودن چراغ اتومبیل ها غیر ممکن است.
با توجه به اینکه در حال حاضر قابلیت HLC در اکثر دوربین های مداربسته وجود دارد تا حد زیادی نوری که مستقیما به دوربین می تابد و تصاویر را تار می کند کاهش می یابد و امکان خواندن و تشخیص پلاک خودروها در حالت ثابت و یا حین حرکت آرام وجود دارد. اما چنانچه خواهان استفاده از قابلیت تشخیص پلاک برای وسایل نقلیه ای هستید که با سرعت بیشتری حرکت می کنند توصیه می شود تا از دوربین های مداربسته پلاک خوان که اساسا برای این منظور طراحی شده اند استفاده نمائید. زیرا آنها علاوه بر HLC دارای قابلیت های پیشرفته دیگری برای خواندن پلاک هستند.

 

(Compensation BACKLIGHT (BLC چیست؟

BLC نیز یکی دیگر از قابلیت های موجود در  دوربین مداربسته    جهت تنظیم و بهینه سازی روشنایی تصویر است. در مکان هایی نزدیک به درب ورودی یا پنجره ها اغلب نور آفتاب مستقیما به لنز دوربین تابیده و منجر به تیره شدن تصویر می گردد و چنانچه سوژه ای وارد گردد این نور مانع از تشخیص درست آن می شود.
BLC
قابلیتی در دوربین های مداربسته است که نور پس زمینه و پیش زمینه تصویر دوربین را تنظیم می کند. این قابلیت ابتدا تصویر را به چند قسمت مختلف تقسیم نموده و روشنایی هر منطقه را به صورت جداگانه تنظیم می کند. این قابلیت نور را در نقاطی که دارای روشنایی بیش از حد نرمال هستند کاهش می دهد.
با این حال، باید توجه داشته باشید که BLC نیز دارای محدودیت هایی است به خصوص در هنگام اصلاح روشنایی در مکان هایی که دارای اختلاف شدید در سطوح نور هستند. برای حل این مشکل و گرفتن بهترین نتیجه، تکنولوژی WDR ابداع شد که در ادامه به شرح تفاوت های آن می پردازیم.
WDR
نیز همانند BLC اما به طور کلی بسیار پیشرفته تر از آن، به بهبود تعادل روشنایی در تصاویری با بازه دینامیکی بسیار بالا کمک می کند. بازه دینامیکی یک اصطلاح عمومی برای بیان تفاوت های موجود در مقادیر قابل اندازه گیری یک کمیت است. در قابلیت WDR نیز این اصطلاح به نسبت میان روشن ترین و تاریک ترین عناصر موجود در یک تصویر اشاره دارد. WDR بیشتر برای مکان هایی با اختلاف شدید سطوح نوری مانند درب های ورودی و ... مناسب است و از تکنولوژی اسکن دوگانه Double Scan technology برای اصلاح تصاویر استفاده می کند.
حسگر تصویر دوربین های مجهز به قابلیت WDR دارای دو بخش است. یکی از بخش ها برای تصویربرداری با سرعت بالا و دیگری برای سرعت های پائین است. این دو بخش به صورت همزمان با یکدیگر کار کرده و با ایجاد چندین اسکن از یک صحنه، یک تصویر متعادل و واضح را ارئه می کنند. در واقع به جای گرفتن یک اسکن از یک فریم ویدئویی که در دوربین های معمولی انجام می شود دو اسکن گرفته می شود.
اسکن اول تصویر را در شرایط نور طبیعی می گیرد در حالی که دیگری تصویر را در سرعت بالا برای گرفتن تصویر با نور قوی در پس زمینه اسکن می کند. سپس دو تصویر گرفته شده با یکدیگر ادغام می شوند و تصویری واحد با وضوح و روشنایی متعادل به دست می آید.
قابلیت دیگری با نام DWDR وجود دارد که به عنوان یک راه حل ارزانتر ارائه شده است. در واقع قدرت قابلیت WDR را ندارد اما وجود آن از نبودنش مفیدتر است. در DWDR از تکنولوژی دستکاری پیکسل ها به صورت دیجیتالی به جای اسکن دوگانه استفاده می کند. به این ترتیب که هر پیکسل را در تصویر به طور جداگانه تنظیم و براساس آن روشنایی را اصلاح می کند.     
این تکنیک دارای محدودیت هایی است. گفته شده است که DWDR نمی تواند برای پیکسل های بسیار روشن کاری انجام دهد و تنها پیکسل های تاریک را روشن تر می کند. واقعیت این است که دستکاری پیکسل ها با DWDR منجر به دانه دانه شدن تصویر و کاهش کیفیت آن می گردد. به طور کلی DWDR ویژگی است که برای جبران نبود WDR واقعی ارائه می شود که نیاز به سنسورهای تصویر گرانقیمت برای ساخت دوربین دارد.

 

 

بیشتر بخوانید: هایک ویژن   hikvision

سه عامل بسیار مهم در کیفیت تصویر دوربین مدار بسته

 

دریچه دیافراگم

میزان نور عبوری از لنز با تنظیم قطر دریچه دیافراگم (lris) تغییر می کند. با افزایش قطر دریچه دیافراگم نور بیشتری از آن عبور می کند. به همین دلیل برای نور محیطی بسیار کم لنزهای مجهز به دریچه دیافراگم بزرگ بهترین گزینه هستند. برای داشتن بهترین کیفیت تصویر باید بهینه ترین میزان پرتوی نوری از لنز عبور کند، به عنوان مثال اگر میزان نور عبوری از لنز خیلی کم باشد، تصویر نهایی تاریک خواهد شد و اگر نور بسیار زیادی از آن عبور کند، تصویر نهایی بیش از حد درخشان می شود.

میزان نور دریافتی حسگر دوربین توسط دو عامل ?- میزان باز بودن دریچه دیافراگم و ?- زمان نوردهی (Expose Time) تعیین می شود. زمان نوردهی، مدت زمان در معرض نور قرار گرفتن حسگر می باشد.

حسگر دوربین با افزایش زمان نوردهی نور بیشتری دریافت می کند. به همین دلیل زمان نوردهی در محیط های پر نور باید کوتاهتر و در محیط های کم نور باید طولانی تر باشد.

سطح نوردهی در حالت دریچه دیافراگم باز و زمان نوردهی کوتاه با حالت دریچه دیافراگم تنگ و زمان نوردهی طولانی برابر است. البته باید به این نکته مهم توجه شود که با طولانی تر شدن زمان نوردهی، امکان مات شدگی اجسام متحرک بیشتر می شود و هر چقدر دریچه دیافراگم بازتر شود، عمق میدان دید کاهش می یابد. از طرف دیگر تقویت سیگنال (تنظیم حساسیت نوری یا تقویت حسگر دوربین) بر نور دهی تاثیر گذاشته و باعث افزایش سطح نویز در تصویر می شود.

زمان نوردهی در دوربین های معمولی توسط دریچه دیافراگم کنترل می شود اما در دوربین های دیجیتالی و شبکه از دریچه دیافراگم استفاده نمی شود و تنظیم زمان نور دهی توسط حسگر دوربین و به صورت الکترونیکی (Rolling Shutter) انجام می شود. لنزهای دارای دریچه دیافراگم دستی در محیط های داخل ساختمان با سطح روشنایی ثابت استفاده می شوند و دریچه دیافراگم آنها از طریق حلقه ی روی لنز تنظیم شده و یا روی یک سرعت اپتیکی خاص قرار داده می شود. لنزهای مجهز به دریچه دیافراگم خودکار در مکان هایی که سطح روشنایی آنها همواره متغیر است یا خارج ساختمانی استفاده می شوند. پردازنده ی دوربین با توجه به تغییرات روشنایی از طریق جریان DC استاندارد دریچه دیافراگم را کنترل (DC-iris) و باز و بسته می کند.

سرعت اپتیکی یا f-number

سرعت اپتیکی یا f/# ) f-number )قابلیت لنز در جمع آوری روشنایی ( میزان جمع آوری و ارسال پرتوهای نوری به حسگر دوربین ) است. سرعت اپتیکی لنز به وسیله شاخصه ی f/# ) f-number )تعریف می شود و به آن F-Ston نیز گفته می شود.

هم زمان با افزایش طول فاصله ی کانونی (FL) لنز برای ثابت نگه داشتن f-number باید قطر دریچه دیافراگم (d) نیز افزایش یابد. اندازه ی f-number متناسب با فاصله ی کانونی و قطر لنز ( قطر دریچه دیافراگم ) است و به وسیله ی رابطه ی زیر محاسبه می گردد:

f/# =(f L)/d

با کوچک تر شدن f-number توانایی لنز در جمع آوری نور بیشتر می شود و در نتیجه با افزایش نور، کیفیت و وضوح تصاویر افزایش می یابد. شاخصه f- number شباهت زیادی به فلوی آب عبوری از لوله دارد، یعنی اگر f- number نصف شود ( یعنی قطر لنز دو برابر  شود ) میزان نور عبوری از لنز چهار برابر می شود، به عنوان مثال میزان نور عبوری از لنز ?.? /fچهار برابر لنز ?.? /f است.

مقدار واقعی f- number در عمل با وجود تلفات ناشی از ایده آل نبودن لنز و وجود خصوصیاتی نظیر بازتاب نور، جذب نور و دیگر نواقص ذاتی لنز از میزان محاسبه شده در رابطه (فرمول اول) کمتر می شود. میزان نور دریافتی حسگر (I) از طریق رابطه زیر بدست می آید ( ضریب ثابت K= ) :

I=k/(f/#)^2

 استفاده از لنزهایی با f- number کمتر برای صحنه های تاریک توصیه می شود و برای داشتن #/fهای کوچکتر طبق رابطه (فرمول اول )    فاصله ی کانونی لنز باید بلند تر شود. این لنزها اگر چه سریع تر هستند و نور بیشتری را جمع آوری می کنند اما بلندتر و بسیار گران قیمت هستند. در جدول زیر مقایسه ای بین لنزی با ?.? /f و لنزهای دیگر صورت گرفته است. در این جدول قدرت جمع آوری نور توسط لنز ?.?/f، سی و دو ?? برابر لنز ?.?/f است و به عبارت دیگر حساسیت نوری این لنز ?? برابر لنز ?.?/f می باشد.

 

عمق میدان دید

عمق میدان دید یکی از مهمترین شاخصه های مقایسه ای سیستم های ویدئوی حفاظتی است. معیار DOF به میزان وضوح تصویر در پشت و جلوی محدوده ای اشاره می کند که دوربین روی آن محدوده متمرکز شده است. به عنوان مثال ممکن است از یک دوربین برای کنترل پارکینگی استفاده شده باشد و کاربر بخواهد شماره پلاک خودرویی را در فاصله ??، ?? و ?? متری از محل نصب دوربین بخواند. در این شرایط به هر میزان که DOF لنز بزرگ تر باشد، وضوح تصویر در فواصل دورتر بهتر می شود.

 

عمق میدان دید. صفی را تصور کنید که در آن چند نفر پشت سر هم ایستاده باشند. اگر دوربین روی وسط صف متمرکز شود و در این شرایط اگر در تصویر امکان شناسایی چهره اشخاصی در ?? متری (?? فوت) پشت و جلوی محل تمرکز وجود داشته باشد، در آن صورت عمق میدان دید دوربین خوب است.

عمق میدان دید تحت تاثیر سه عامل ?- فاصله ی کانونی، ?- قطر دریچه دیافراگم و ?- فاصله دوربین از صحنه قرار دارد. هر چقدر فاصله ی کانونی طولانی تر، فاصله دوربین از صحنه کمتر و قطر دریچه دیافراگم بزرگ تر باشد، عمق میدان دید کوتاه تر می شود.

در شکل زیر چند نمونه از عمق میدان دید برای انواع f- numberها با فاصله ی کانونی ? متری (? فوتی) نشان داده شده اند. با استفاده از f- numberهای بزرگ تر ( دریچه دیافراگم کوچک تر ) می توان روی اجسامی که در فواصل دورتر قرار دارند، متمرکز شد.

 

عمق میدان دید با توجه به میزان باز بودن دریچه دیافراگم تغییر می کند.

در محیط های کم نور باید بین داشتن عمق میدان دید مناسب و میزان مات شدگی اجسام متحرک تعادل برقرار شود. برای داشتن عمق میدان دید خوب در شرایط نورکم محیطی – و احتمالاً تصویری روشن – باید دریچه دیافراگم تنگ و مدت زمان نوردهی افزایش یابد. زمان نوردهی طولانی باعث مات شدگی اجسام می شود و از طرف دیگر با تنگ بودن دریچه دیافراگم خطاهای اپتیکی کاهش یافته و دقت فیلم برداری افزایش می یابد. ولی اگر دریچه دیافراگم بیش از اندازه تنگ شود به علت برخی از خواص اپتیکی تصویر مات می شود.

توجه به ویژگی ها و خصوصیات کاربری می تواند باعث بهبود نتایج فیلم بردای شود. در جدول زیر نمونه هایی از تنظیمات مناسب برای زمان نوردهی، دریچه دیافراگم، سطح حساسیت نوری یا بهره، اولویت فیلم برداری و نتیجه فیلم برداری گردآوری شده اند.

تنظیمات مختلف مجموعه لنز- دوربین برای شرایط نوری مختلف و نتایج حاصل از این تنظیمات

 

شاخصه ها / شرایط نوری

نور خورشید

نور کم (تنظیمات ?)

نور کم (تنظیمات ?)

مدت زمان نوردهی

کوتاه

طولانی

کوتاه

میزان باز بودن دریچه دیافراگم

کم( f-number بزرگ )

کم( f-number بزرگ )

زیاد ( f-number کوچک )

بهره یا حساسیت نوری

کم

کم

کامل

اولویت فیلم برداری

همه موارد

عمق میدان دید ( DOF )

حرکت اجسام

نتیجه فیلم برداری

DOF عالی، تصویر شفاف و جزئیات زیاد

DOF عالی، تصویر شفاف، مات شدگی اجسام متحرک

DOF محدود، نویز، تصویر با جزئیات زیاد

 

*جزئیات صحنه ممکن است در صورت تنگ شدن بیش از حد دریچه دیافراگم، کاهش یابد.

با استفاده از توصیه های مفید زیر می توان در شرایط روشنایی مختلف تصاویر قابل قبولی را فیلم برداری کرد:

  • وری آنور خورشید: با توجه به شدت روشنایی بالای صحنه می توان با انتخاب دریچه دیافراگم تنگ و زمان نوردهی کوتاه تصاویری با کیفیت، روشن، عمق میدان دید عالی و بدون مات شدگی از اجسام متحرک تهیه کرد.
  • هواب هوای ابری:  اگر عمق میدان دید اولویت اول فیلم برداری باشد، باید هم زمان با افزایش زمان نوردهی، دریچه دیافراگم را تنگ کرد ولی این تنظیمات باعث افزایش مات شدگی اجسام متحرک می شود. برای داشتن تصویری شفاف باید زمان نوردهی کم شود ولی هم زمانی این کار و بازتر شدن دریچه دیافراگم باعث کاهش عمق میدان دید می شود.
  • بعد بعد ازظهر و شب: حساسیت نوری حسگر دوربین در زمان کاهش شدید روشنایی و برای داشتن تصاویر خوب در شب باید افزایش داده شود، ولی با انجام این کار سطح نویز تصویر افزایش می یابد. این نویزها ممکن است به شکل دانه های سفید در تصویر ظاهر شوند.

 

چرا تلویزیون صدا ندارد؟ چگونه آن را تعمیر کنیم؟


چرا تلویزیون صدا ندارد؟ چگونه آن را تعمیر کنیم؟

از آنجا که هر روزه همه اعضای خانواده از تلویزیون استفاده می کنند، می توان تصور کرد که چه اشکال بزرگی به وجود خواهد آمد اگر تلویزیون خراب شده و یا با اشکالی جدی رو به رو شود. قطعا مراقبت از تلویزیون و تعمیر تلویزیون در مواقع مشکل آن، چیزیست که باید بدون سهل انگاری برای آن اقدام کنید. اما گاهی اشکالاتی همچون صدا نداشتن تلویزیون هم می تواند دردسرآفرین باشد.

در این مقاله از سرویس تی وی به دلیل قطع شدن صدای تلویزیون و دیگر اشکالات صدا در تلویزیون دلیل صدای خش خش تلویزیون خواهیم پرداخت و راهکارهایی را برای حل اختلالات صدا در تلویزیون به شما آموزش خواهیم داد. امکان دارد با کمک این مطالب، خودتان قادر به حل کردن اشکال قطع صدای تلویزیون باشید و نیازی به تعمیر آن نباشد. پس با ما همراه باشید.

چرا تلویزیون صدا ندارد؟

دلیل قطع شدن صدا تلویزیون ال جی چیست؟ دلیل صدا نداشتن تلویزیون سامسونگ چیست؟ دلیل قطع صدا تلویزیون سونی چیست؟ علت قطع شدن صدای تلویزیون پاناسونیک چیست؟

اینها بعضی از پرسش هاییست که بسیاری از کاربران به دنبال جواب دقیق و کامل آن می باشند. صدا نداشتن تلویزیون یا قطع شدن آن یکی از اشکالات رایج تلویزیون های خانگیست، اما اشکالات دیگری همچون خش خش کردن صدای تلویزیون، ناهمزمان بودن صدا و تصویر و… وجود دارد که همگی لذت تجربه استفاده از تلویزیون را از بین می برند.

صدا بخش مهمی از تلویزیون است که نمی توان از آن گذشت. اما راه حل این اشکالات همواره در تعمیر تلویزیون خلاصه نمی شود. گاهی وقتی صدای تلویزیون قطع شده، اشکالات صدای تلویزیون ال جی، سامسونگ، سونی و… مربوط به بخش تنظیمات و یا مشکلات ساده ایست که به راحتی قابل حل است. در بعضی موارد هم که به تجربه و تخصص تعمیرکار تلویزیون برای تعمیر سخت افزاری احتیاج است، پروسه تعمیر آنچنان زمانبر یا هزینه بر نیست و در مدت کوتاه در منزل خودتان صورت می گیرد.

دلیل صدا نداشتن تلویزیون

همانطور که گفته شد، دلیل قطع صدا تلویزیون می تواند به دو دسته عوامل نرم افزاری و عوامل سخت افزاری مربوط شود. اگر موارد نرم افزاری را بررسی کرده و نتوانستید دلیل قطع صدا تلویزیون سامسونگ، ال جی، سونی و … خود را حل کنید، حتما به کارشناس متخصص برای بررسی تلویزیون مراجعه کنید تا خسارات بیشتری به تلویزیون وارد نشود.

فعال بودن حالت بی صدا یا MUTE تلویزیون

در همه تلویزیون ها اگر سهوا از روی کنترل تلویزیون خود دکمه Mute یا بی صدا را انتخاب کرده باشید، با حالتی روبرو می شوید که تلویزیون صدا ندارد اما تصویر دارد. برای حل این اشکال کافیست مجددا دکمه MUTE یا یکی از دکمه های ولوم صدا را فشار دهید تا تلویزیون از حالت بی صدا خارج شود.

نکتهبه روز نبودن نرم افزار تلویزیون، اتصال تلویزیون های دیگر به تلویزیون همچون هدفون، تلویزیون هایی که با بلوتوث وصل می شوند، تلویزیون های دیجیتال وهمینطور جا به جا زدن کابل های تلویزیون های دیگری که به تلویزیون متصل می کنید، می تواند دلیل قطع صدا تلویزیون شما باشد.

تنظیمات صدای تلویزیون

اگر نداشتن صدا تلویزیون ال جی، سونی، سامسونگ و … از فعال شدن حالت Mute نبود توصیه می کنیم موارد مربوط به منوی تنظیمات صدا تلویزیون های سامسونگ، ال جی، سونی، پاناسونیک و ... را بررسی کنید. در ادامه نحوه تنظیم صدای بعضی از تلویزیون های محبوب میان مردم را که احتمال دارد دلیل قطع شدن صدا تلویزیون و یا دلیل تاخیر صدا در تلویزیون باشد را بیان می کنیم.

تنظیمات صدا تلویزیون سامسونگ

MENU/ صدا/ حالت صدا/ استاندراد

Menu → Sound → Sound Mode → Set to Standard

حل اشکال تاخیر صدا در تلویزیون سامسونگ

MENU / صدا/ تنظیمات اضافی/ تاخیر صدا/ تنظیم به عدد صفر

Menu → Sound → SPDIF Output → Audio Delay → Set to 0

ریست کردن تنظیمات صدا در تلویزیون سامسونگ

اگر با انجام عملیات فوق اشکال صدا تلویزیون سامسونگ شما برطرف نشد، می توانید به روش زیر تنظیم صدای تلویزیون سامسونگ را ریست کرده و آن را به حالت پیش فرض بازگردانید:

MENU / صدا/ تنظیم مجدد صدا

اگر مشکل حل نشد با پشتیبانی تلویزیون سامسونگ در سرویس تی وی تماس بگیرید.

تنظیمات صدا تلویزیون سونی

HOME/ تنظیمات/ صدا/ تنظیمات صدا/ حالت صدا/ استاندارد

Home → Settings → Sound → Sound Adjustments → Sound Mode → Standard

تنظیمات زیر را هم بررسی کنید که به صورت زیر انتخاب شده باشند:

تنظیمات یا ACTION MENU/ بلندگوها/ بلندگوی تلویزیون

HOME/ تنظیمات/ نمایش و صدا/ خروجی صوتی/ بلندگوها/ بلندگوی تلویزیون

حل اشکال تاخیر صدا در تلویزیون سونی

اشکال تاخیر صدا در تلویزیون سونی معمولا وقتی دیده می شود که یک تلویزیون خارجی را از طریق بلوتوث یا کابل HDMI به تلویزیون خود وصل می کنید. در این صورت می توانید میزان تاخیر بین صدا و تصویر را از طریق تنظیم زمان بندی خروجی صدا و تصویر را تنظیم کنید. برای این کار باید از طریق منو زیر عمل کنید:

HOME/ تنظیمات/ صدا/ همگام سازی صدا/تصویر

اگر مشکل حل نشد با پشتیبانی تلویزیون سونی در سرویس تی وی تماس بگیرید.

تنظیمات صدا تلویزیون ال جی

تنظیمات/ صدا/ حالت صدا/ استاندارد

Home → Settings → Sound → Sound Mode → Standard

تنظیمات/ صدا/ خروجی صدا/ بلندگوی تلویزیون

برای بررسی صدای تلویزیون ال جی می توانید از طریق این منو اقدام کنید

MENU/ sound test

حل اشکال تاخیر صدا در تلویزیون ال جی

Home → Settings → Sound → AV Sync Adjust → Set to On

با حرکت دکمه لغزنده مربوط به اسپیکر خروجی به سمت چپ یا راست می توانید میزان تاخیر صدا و تصویز تلویزیون ال جی را تنظیم کنید.

اگر نتوانستید اشکال صدا تلویزیون ال جی خود را حل کنید، می توانید تنظیمات صدای تلویزیون ال جی خود را ریست کنید. به این صورت که: دکمه MUTE روی کنترل تلویزیون ال جی خود را سه بار فشار دهید بعد از صفحه ظاهر شده دکمه confirm را انتخاب کنید تا تنظیمات صدا تلویزیون ال جی شما ریست شود.

تنظیمات صدا تلویزیون پاناسونیک

MENU / سطح صوتی/ سطح صوتی پیشرفته/ روشن

Menu → Audio→ Advanced Audio → Set to On

اگر مشکل حل نشد با پشتیبانی تلویزیون ال جی در سرویس تی وی تماس بگیرید.