تفاوت بین مقررات دارویی و مکمل چیست؟

تفاوت بین مقررات دارویی و مکمل چیست؟

مکمل ها برای فروش از طریق پیشخوان در داروخانه محلی شما یا بصورت آنلاین و بدون نسخه در دسترس هستند. با این وجود ، همیشه باید قبل از مصرف هر محصول ، با پزشک خود مشورت کنید ، زیرا برخی مکمل ها می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند ، یا با سایر داروهای تجویز شده یا بدون نسخه یا مکمل هایی که قبلاً مصرف کرده اید ، تعامل داشته باشد. به خصوص بسیار مهم است که از پزشک خود در مورد مصرف مکمل در صورت بارداری یا شیردهی ، در مورد جراحی استفاده کنید ، یا یک وضعیت سلامتی مانند فشار خون بالا ، بیماری قلبی یا دیابت دارید. همچنین ، بدون معاینه با ارائه دهنده خدمات درمانی خود ، به کودک مکمل ندهید.

درمورد مصرف مکمل ها از پزشک باید چه سؤالاتی بپرسم؟

از پزشک خود بپرسید که آیا بر اساس رژیم غذایی و سلامتی فعلی خود به مکمل احتیاج دارید. همچنین بپرسید که مکمل چه مزایا و چه خطری می تواند داشته باشد ، چه مقدار مصرف کند و چه مدت باید آن را مصرف کنید. اطمینان حاصل کنید که پزشک و داروساز شما دقیقاً می دانند کدام مکمل ها و داروهایی را که مصرف می کنید.

آیا تمام مکمل ها برای اطمینان از ایمنی و کارآمد بودن آنها آزمایش شده اند؟

شماره. تولید کنندگان برای ایمنی و اثربخشی لازم نیستند محصولات خود را آزمایش کنند. برخی از عناصر مکمل در مطالعات حیوانی یا انسانی مورد آزمایش قرار گرفته اند. به عنوان مثال ، اسیدفولیک در مطالعات نشان داده شده است تا خطر نقایص هنگام تولد را در زنان باردار کاهش دهد. با این حال ، سایر ترکیبات به خوبی یا اصلاً مطالعه نشده اند.

منبع : http://badansazinovin.mihanblog.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.